Každá recenzia je pre nás dôležitá. Názor našich hostí nás naozaj úprimne zaujíma. Nejde nám len o zber hviezdičiek. Konštruktívna kritika nás posúva ďalej. Nepozeráme na ňu ako na hejt. Na každú recenziu sa snažíme reagovať. Recenzie by mali pomáhať zlepšovať služby.
Prečo sú pre nás recenzie dôležité
Spätnú väzbu Vám nezanechá každý hosť a práve preto si vážime, že „nám“ venovali minútku. Tešíme sa všetkým recenziám. Pozitívne nás potešia a pri negatívnych hneď zisťujeme, kde bol problém a snažíme sa ho vyriešiť. No a samozrejme hosťovi sa ospravedlníme. Úprimne.
Recenzie sú dôležité pre majiteľov podniku, aby dokázali zlepšovať svoje služby. A rovnako dôležité sú aj pre zákazníkov, ktorí si dopredu vedia pozrieť, čo ich čaká a či vôbec má význam sa do konkrétneho podniku vybrať.
Momentálne nám google ukazuje takmer 650 recenzií s priemerným hodnotením 4,6. A to na Pivovar v Rači nie je vôbec zlé. Ale vždy to môže byť lepšie.
„Dobrá“ a „zlá“ recenzia
Ako som písal vyššie, v podstate každá recenzia je dobrá. Samozrejme, že tie pozitívne nás potešia a hrejú pri srdci a dodávajú energiu a chuť ďalej pracovať, lenže aj tie negatívne, kedy hosť konštruktívne opíše, kde bol problém a prečo nebol spokojný, sú dôležité. A možno ešte dôležitejšie. Práve tieto nám odhaľujú naše nedostatky a chyby, na ktorých vieme následne zapracovať. A u nás v Pivovare U Ábela tak aj robíme.
V ideálnom svete by sme asi zlé recenzie hľadali zbytočne. Lenže my žijeme v našom reálnom svete. Sme ľudia s náladami, s problémami a s chybami. Veľmi dôležité je komunikácia. To sa nám potvrdilo aj nedávno.
Náš hosť odchádzal z Pivovaru značne sklamaný, keďže sa nedočkal obsluhy. Svoju nespokojnosť vyjadril jednou hviezdičkou.
Na jednohviezdičkové recenzie nie sme zvyknutí a preto sme hneď reagovali. Predstavil som so situáciu, ako by som sa ja cítil, keď prídem rozbitý po bajku alebo vysmädnutý na pivo a nakoniec ho nedostanem. Okamžite sme zisťovali, kde sa stala chyba, prečo nebol Igor obslúžený. Samozrejme sa nebudeme vyhovárať a hosťa zaťažovať zbytočnými informáciami „prečo, začo, ako, ale veď….“ Jednoznmačne naše zlyhanie.
Igora sme kontaktovali slušným spôsobom. Bol milo prekvapený formou a ako poznamenal, v našich končinách to nie je štandardom. Odpovede niektorých majiteľov, to často býva celkom pekný „folklór“
Igor nakoniec upravil svoje hodnotenie z jednej, na maximálny možný počet hviezdičiek.
Negatívna spätná väzba nemusí byť hneď „hejt“
Slovko „hejt“ z anglického hate – nenávidieť je v dobe sociálnych sietí veľmi populárne. Takmer každé hodnotenie, ktoré nie je pozitívne, zvykne väčšina majiteľov okomentovať, že je to hejt, hejter a iba hejtuje.
To však nie je pravda. Samozrejme hodnotenia sú subjektívna záležitosť. Ak niekto napíše, že mu nechutilo ani jedno pivo, sme smutní, ale X ďaľším ľudom náš craftbeer chutí. Vyhovieť všetkým a uspokojiť chuťové poháriky každého sa nedá.
Preto sme veľmi radi, ak naši hodnotitelia okrem pridelenia hviezdičiek napíšu aj pár konkrétnych bodov, s čím boli spokojní alebo naopak, čo im nevyhovovalo. V konečnom dôsledku to pomôže všetkým a na základe takýchtorecenzií sa môžu služby zlepšovať… alebo aj nie, ale to nie je náš prípad.
Príďte sa presvedčiť osobne ku nám, radi Vás uvidíme